Hírek, események

Élménybeszámoló – Generációk közötti együttélés II.

Arról kéne írnom hogy miről dumáltunk a szakkörön. Hát sokféléről. Gabi néni felhoz egy-egy témát, mi meg vagy arról beszélünk, vagy a fiúk elkezdenek vmi másról. Például az utolsón az ünnep kapcsán felhozta az ajándékozást. Ki minek örülne? Kinél mi a szokás? Szenteste hogy telik meg ilyenek? Hát lett is belőle nagy káosz. Persze mindenki jött a szokásos, teló, gép, laptop, játék meg ilyennel. Hogy az kell. Aztán szépen elgondolkodtam, hogy csak ez az öröm. Meg hogy vki felhozta h lehet készíteni is. Na ezen a fiúk bekattantak h naná, kössünk meg ilyenek. Aztán végül arra jutottunk, hogy tényleg mindenki csak vmit akar, újat, újabbat mindenből. Tavaly is most is, tuti jövőre is. Néhányan élményt kapnak. Ez furi! Mondjuk az meg sok lóvé. De jó lenne közösen a családdal elmenni mozi, nyaralás, meg ilyenek. van aki a nagyszüleinél is nyaral, messze is. Azt mondta tök nyugi. Nincs nyaggatás, jó a kaja, mindent lehet. Na nem csavarogni csak otthon nyugiban lenni. Az én nagyszüleim elég jó fejek. Bár néha azért az agyamra megy náluk ebédnél nyaggat, hogy még szedjek. Tudom mennyi kell. Szóval lehet kéne többet dumálni velük, de csak ha én akarok. Nem mikor ők. Úgy anyáékkal se megy.Ennyi!

Élménybeszámoló – Generációk közötti együttélés I.

Szerintem nem lenne rossz, ha a nagyszülőkkel együtt laknánk. Persze kell hozzá jó nagy keco. Nagyobb ház az tuti, különben biztos nem. Jólenne benne, hogy mindig meleg kaja várna otthon suli utána, amikor kipurcanva hazaérek. Főleg ha a kedvencem. Anya ezzel nem foglalkozik, főz amit akar. Sose kérdezi mostanában mit ennék. De mondjuk agyamra menne ha még más is kérdezne az őseimen kívűl hogy mi volt a suliban. Na azt ne!!!. Akkor inkább a szarabb kaja. Bár nekik se válaszolok, mindegy. Mondjuk mióta beszélgettünk hogyan segíthetjük az öregeket azóta a mamát tanítgatom smst írni. Totál parázik h elrontja. Gyakran bekapcsolja véletlenül a szövszerkesztőt. Azt most már ki is tudja.  Pedig az se gáz. Úgyis csak a családnak küldi. Mondjuk lehet segíthetnék neki másban is. Végül elég birom, csak mindig lelkizni akar. Én meg nem. Lehet békén hagyni.

Élménybeszámoló – Természetismeret III.

Én nagyon szeretem az állatokat, otthon is vannak háziállataink, ezért nagyon kíváncsi voltam, milyen lesz a szakkör. Egy csomó új dolgot tanultam, például hogy olyan állatok is tartoznak az emlősök közé, mint a denevérek, amiknek szárnyuk van és repülnek, vagy a bálnák, amiknek nincs szőrük, se lábuk, és úsznak, mint a halak. A növényeket és az állatokat rendszereztük, ami azt jelenti, hogy valamilyen tulajdonságok szerint csoportosítottuk őket. Kis csoportokban anyagot gyűjtöttünk az interneten a tablókhoz, amit szerettem, mert szeretek rajzolni, vágni, ragasztani. Néha játszottunk olyat is, hogy utánozni kellett állatokat és a többi csapatnak ki kellett találni, hogy melyik az, ezen mindig sokat nevettünk. Vizsgáltunk ágakat, leveleket, tobozokat, mohát, és állatoknak a pici részeit. Nagyobb állatoknak a koponyáját és agancsát is megnéztük. Örülök, hogy részt vettem a szakkörön.

6. osztályos tanuló

Élménybeszámoló – Természetismeret II.

Ebben az évben természetismereti szakkörön vettünk részt. A téma az élőlények rendszerezése volt. Az elmúlt években tanult élőlényeket hasonlóságuk és rokonság alapján csoportokba – osztály, törzs- rendeztünk és gyűjtöttünk még hozzájuk újabb fajokat. Nekem könnyű dolgom volt, mert kiskorom óta szeretem a természetfilmeket. Az internetet is használtuk a feladatokhoz, a rendszertani csoportokról pedig tablót is készítettünk. A legizgalmasabb minden órán a vizsgálódás volt: az apró részleteket nagyítóval és sztereomikroszkóppal néztük meg, pl. a rovar összetett szemét, békapetét, lepkeszárnyat, kígyó levedlett bőrét. Ezekről rajzot is készítettünk.  De vizsgáltunk csontvázakat és kitömött állatokat is. Bár mi már hetedik osztályban tanultunk rendszertant, itt a szakkörön sok új, érdekes dolgot tanulhattunk, szerintem mindannyian élveztük a foglalkozásokat.

8. osztályos tanuló

Élménybeszámoló – Természetismeret I.

A szakkörön végig vettük a növényeket és állatokat az evolúciós fejlődésük szerint. Beszélgettünk róla, hogy a régi tudósok hogyan csoportosították az állatokat, ami mai fejjel néha nagyon vicces. A növényeknél sokmindent vizsgáltunk: leveleket, virágokat, tobozt. Ezeket szét is szedtük és megnéztük mikroszkóppal is. A legérdekesebb az volt, amikor megöntöztük a száraz homoki mohát, és kizöldült. Az állatoknál először szabad szemmel nem látható élőlényeket, pl. papucsállatkákat néztünk mikroszkóppal, ezeket otthon kitenyésztettük szalmából és vízből. A nagyobb állatoknál héjat, csontvázat vizsgáltunk, de például megnéztük a kígyóinget is, ami a sikló levedlett bőre. A kitömött madarak és emlősök kicsit ijesztőek voltak, jobb szeretem őket élőben látni. A szakkör alatt sok játékos feladat is volt és tablókat is készítettünk. Nagyon sok újdonságot és érdekességet tanultunk.

6. osztályos tanuló

Élménybeszámoló – Történelem III.

A történelem szakkörön nagyon sok mindennel foglalkoztunk. Szinte a legelején kezdtük az emberiség történelmét, és az I.világháborúval fejeztük be. A tanár néni a legfontosabb eseményeket, személyeket hozta el a foglalkozásokra. Sok mindennel alaposabban megismerkedtünk, mint a tanórán. Jó volt a társaság, jó volt a hangulat. Kicsit lazábban lehettünk, mint órákon. Az órák is lazábbak voltak. Sokat játszottunk, dramatizáltunk, modelleztünk, tablókat, prezentációkat készítettünk. Volt, hogy dokumentumfilmet, filmet néztünk. Voltunk múzeumban is, helyi nevezetességeket is megnéztünk, ami a témához kapcsolódott.  Nem unatkoztunk, gyorsan eltelt a szakkör. Többször előfordult, hogy amivel a szakkörön foglalkoztunk, azt a történelem órán is használni tudtuk. Például érdekességeket meséltünk a többieknek. Ha lenne még lehetőség, szívesen részt vennék még hasonló szakkörben.

Élménybeszámoló – Történelem II.

A történelem szakkör során az őskortól az I.világháborúig jutottunk. Nagyon sok mindenről beszéltünk, amiről az órákon is, de nagyon sok érdekességet, eddig nem hallott dolgot is megismerhettünk. Mi is tarthattunk foglalkozást, ha egy témából előre felkészültünk. Ehhez a tanár nénitől mindig kaptunk segítséget, majd keresgéltünk az interneten, az iskolai könyvtárban. Prezentációt készítettünk, majd levetítettük a többieknek a foglalkozáson. Az ősemberrel kezdtük, majd az ókor, a középkor és végül az újkor következett. Foglalkoztunk más népek történelmével és a magyarral is. A történelemből én inkább a harcokat, háborúkat kedvelem. Kedvenc részem az I.világháború volt. Az egyik órán közösen elsétáltunk a városközpontba a Szomorú katona emlékművéhez, mely azoknak a kiskőrösieknek a nevét tartalmazza, akik meghaltak vagy eltűntek az I. világháború során. Ekkor arra gondoltam, hogy őseink és mi is a történelem részei vagyunk.

Élménybeszámoló – Történelem I.

Nagyon örültem, hogy bekerültem a történelem szakkörbe, hiszen az egyik kedvenc tantárgyam a történelem. Jó volt, hogy nem kellett számonkérés vagy jegyek miatt izgulni, mégis sok új dolgot tanultunk. Sokat játszottunk, modelleztünk, filmet néztünk, eljátszottunk egy mondát, mítoszt, sőt volt, hogy mi adtunk elő a többieknek egy témáról. Beleképzelhettük magunkat egy uralkodó helyébe. Törvényeket hoztuk, haditervet találtunk ki, kormányoztuk az országunkat. Az én egyik kedvenc korszakom az ókori Egyiptom volt. Egy csomó érdekességet tudtam meg róla. Különböző anyagokból piramist is készítettünk, melyeket kiállítottunk az aulában, így bárki megnézhette. Másik kedvenc részem a várháborúk kora volt, szintén a makettezés miatt. Akkor várakat, ágyúkat és más fegyvereket próbáltunk kicsiben elkészíteni, majd haditervet dolgoztunk ki a vár megtartására, és az ellenséges vár elfoglalására. A többiekkel minden alkalommal jól éreztük magunkat.

Élménybeszámoló -Angol XVI.

Nagyon élveztem az angol tanfolyamot. Sok érdekes feladatot csináltunk. Sok angol szöveget fordítottunk le magyar nyelvre. A nyelvtani részben a következő igeidőket tanultuk meg: Egyszerű jelen, Folyamatos jelen. Egyszerű múlt, Folyamatos múlt, Egyszerű jövő és a to be going to szerkezet. A tanár nagyon kedves és segítőkész volt. Mindig segített, ha nem tudtunk valamit. Szerettem az órai légkört is. Sokat nevettünk. Az órákat mindig valami izgalmas játékkal indítottuk. Pl: Akasztófa, Ki vagyok én? Sokszor tartottunk szünetet, ha a tanár azt látta, hogy elfáradtunk. Számomra az új szavak megjegyzése volt a legnehezebb. Sajnos könnyen elfelejtem őket. Ez ment számomra a legnehezebben, de megtettem ami tőlem telik. A tanár sokat dicsért bennünket és nagyon motiválólag hatott. Jövőre is szeretnék részt venni a tanfolyamon, ha megszervezik. Szeretném megköszönni a tanárnak a türelmet és a sok-sok segítséget, amit nyújtott a tanfolyam során.

Élménybeszámoló – Angol XV.

Az angol tanfolyam nagyon jó volt. Mivel az angol nagyon nehezen megy számomra, a szüleim azt akarták, hogy vegyek részt a tanfolyamon, hogy könnyebben boldoguljak vele. Sok nehézségem akadt az órák során, de a tanár nagyon segítőkész volt és sokat segített nekem. A nyelvtani feladatokat találtam különösen nehéznek, de a tanár sokat segített. Sok gyakorló feladatokat kaptam Tőle, amit otthon kellett elvégeznem és az iskolában ellenőriztünk a segítségével. Szerencsére a társak is sokat segítettek. A tanár a legjobb tanuló mellé ültetett, hogy segítse nekem az rák alatt, ha elakadok. Sok új barátot is szereztem. Az egyik a legjobb barátom lett azóta. Sokat találkozunk iskolán kívül is. Úgy érzem, sokat kaptam a tanfolyamtól. Javult a szókincsem és bátrabb vagyok az órákon is jelentkezni. A válaszaim általában jók és az iskolai tanáromtól is több dicséretet kapok. Így az iskolai angol órákat is jobban élvezem. Köszönöm szépen a szervezőknek.